söndag 26 juli 2015

Trygghet

Trygghet - basalt, viktigt och avgörande för så oerhört mycket. Trygghet och kärlek från trygga andra får ungar att växa, får dem att våga ta sig an livet och världen, får dem att bottna i sig själva oavsett vilka händelser de ställs inför. Har två av de absolut finaste två smågrabbarna nära intill mig och i allt som de ställs inför i deras små världar blir det extremt uppenbart vad som saknades för mig när jag var i deras ålder. Minnena och bilder från då kommer ofta och hamnar i vissa lägen på repeat. En känsla som sveper förbi, rädsla som ockuperar, en skörhet i förhållande till allt som omger mig och till allt vad livet innebär. Fightas för att göra precis allt för att de ska få den trygghet som saknades för mig och det märks att tryggheten finns där. Lyckan och kärleken att varje kväll få stryka deras kinder och viska till dem - jag älskar er!


2 kommentarer:

  1. Är du säker på att du ens måste slåss? Kan du inte unna dig själv tanken, att bara genom att vara den du är, så kommer dina pojkar slippa de dära tomrummen att fylla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt, minskning av självkritiken och istället glädjas- och vara är en klart bättre approach. Gäller bara att få till den i vardagen.

      Radera