tisdag 3 juli 2018

Sommar...

Sommarlov 😊 Det har varit en intensiv, stundtals helt ok och ibland svajig vĂ„r för mig. Mina kontakter med Capio bygger sakta en stabilitet och förstĂ„else inuti mig som fĂ„tt kriget pĂ„ insidan att lugna sig. Att fĂ„ förklarat vad komplex PTSD innebĂ€r och kan ge för effekter har varit otroligt betydelsefullt. Behandlingen fortsĂ€tter i augusti och utredning om en eventuell differential diagnos Ă€r snart klar, de lĂ€mnar mig inte och jag fĂ„r den support jag behöver för att kunna mĂ„ bĂ€ttre.

Sommaren blir segling. Är sen igĂ„r vid kompisars landstĂ€lle med uppsamling inför vĂ„rt första seglingsĂ€ventyr för sĂ€songen. KĂ€nns som att  det kommer bli en fin och spĂ€nnande sommar. Uppladdningen gick inte helt som tĂ€nkt med förkylning som brĂ„kat med tre av oss. De andra mĂ„r bra igen, bara jag som inte Ă€r helt frisk efter tvĂ„ veckor och en penicillinkur men hoppas att det ordnar sig.

VĂ„r nyligen inköpta segelbĂ„t Ă€r fĂ€rdigreparerad och klar pĂ„ varvet i Stockholm dĂ€r den har legat under vĂ„ren. BĂ„da familjerna Ă„ker till Stockholm pĂ„ torsdag för att segla hem den. Alla Ă€r lediga kommande veckor sĂ„ vi kommer kunna lĂ€gga upp den rutt vi vill 😊 Stort att det vĂ„r alldeles egna bĂ„t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar